آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri

ساخت وبلاگ
جزء ۲۳و آنان که کافر شدند به سوی دوزخ رانده می‌شوند و آنگاه که به آن رسند، درهایش به رویشان گشوده شود...و آنان که پروردگارشان را در نظر داشتند(تقوا)، به سوی فردوس رانده می‌شوند ...درهایش به رویشان گشوده می‌شود زمر/ ۷۱ و ۷۳گشوده شدن درها، به دریافت‌های انسان بستگی دارد.جزء ۲۵کشتی ها در دریا روانند از معجزات خداو اگر بخواهد باد را ساکن می‌کند.شوری/۲۳-۲۲نکته برای آیاتی که به ارزیابی پدیده‌های طبیعی می‌پردازد:طبیعت قواعد علمی دارد، اما زیر ساخت آن، خواست خداست.جعل لکم من انفسکم ازواجا و‌من الانعام ازواجا یذروکم فیه شوری/۱۱از شما جفت‌هایی و از دام‌ها نر و ماده قرار داد تا شما را زیاد کند.ازدواج عشق حقیقی نیست، "ازدواج" هم برای انسان و هم برای دام به کار رفته است.جزء ۲۶و آنکه به پدر و‌مادرش گفت: اف بر شما، آیا به من وعده می‌دهید که پس از مرگ زنده خواهم شد؟!...احقاف/۱۷قابل مقایسه با آیه "لا تقل لهما اف" اسراء/۲۳لباس‌های بهشتیان از جنس پرنیان و حریر و آراسته به طلا و جواهرات وصف شده است(کهف/ ۱۸- دخان/ ۵۳-۵۲- انسان/ ۲۱- حج/ ۲۳- فاطر/ ۳۳- انسان/ ۲۱ و ...)، که لباس تمثیل برای حالات ما و توصیه برای ترک دنیای بی‌ارزش و پیدا کردن جایگاه حقیقی است.دکتر مهدی صحافیانآرامش و پرواز روح آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri...
ما را در سایت آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4sahafianf بازدید : 65 تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1402 ساعت: 15:54

جزء ۲۹از گورها با شتاب بیرون می‌ایند در حالی‌که به سوی بت‌هایشان می‌دوند. معارج/ ۴۳دویدن با اشتیاق برای بت‌های ذهنی همان که در حاق نفس به آن تمایل داریم و شخصیت ما را ساخته است.آتش جرقه هایی چون قصر می افکند که به شتران زردموی شبیه است مرسلات/۳۳-۳۲ادامه توصیفات زیبا و طنز حتی برای عذاب وجهنم( گورخران در حال فرار از شیر ژیان. جزء ۲۹، مدثر/۷۴-جهنم پس از پر شدن از گناهکاران هل من مزید می‌گوید. جزء ۲۶ ق/۵۰- نزدیک است که دوزخ از خشم شکافته شود.جزء ۲۹ ملک/۱۱ ان موعدهم الصبح الیس الصبح بقریب جزء۱۲ هود/ ۸۱)این طنز گویی و زیباگویی برای عذاب در مضامین شعری بسیاری آمده است(فراوانی کاربرد نشان از بلاغت و هنر عالی قرآن دارد که اساس معجزه پیامبر و حقانیت دین اسلام است)همچنین کتاب خدا کلمات طنز آمیز منکران پیامبران را عینا می‌آورد:فاتنا بما تعدنا ان کنت من الصادقین اگر راست می‌گویی برایمان عذاب بیاور!در ۴ آیه عینا تکرار شده: قوم هود اعراف/۷۰ -قوم عاد احقاف/۲۲ -قوم نوح همراه با شکایت از کثرت تبلیغ: قالوا یا نوح جادلتنا فاکثرت جدالنا هود/ ۳۲قوم صالح اعراف/۷۷جزء ۳۰اقرا باسم ربک الذی خلق اقرا و ربک الاکرم علق/ ۱ و ۳ایهام: آفریده‌های خداوند را با نام او بخوان!همه را مظهر تجلی او بدان!و فی ذلک فلیتنافس المتنافسوناز شراب مهر شده( پلمپ) می‌نوشند که مهر آن مشک خوش‌بوست و شایسته است مشتاقان، در این شراب از یکدیگر پیشی گیرند. مطففین/ ۲۶-۲۵تبلور سبقت گرفتن در کارهای نیک در آن جهان، به زیبایی بیان شده است.دکتر مهدی صحافیانآرامش و پرواز روح آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri...
ما را در سایت آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4sahafianf بازدید : 62 تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1402 ساعت: 15:54

"وقت کی آگہی" کتنی ضروری ہے؟! جدیدیت، مابعد جدید اور جھان آیندہ جس طرح جدیدیت کے آنے کے ساتھ ہی تمام پرانی دنیایں ختم ہوگئیں اسی طرح مابعد جدید کی دنیا میں ہر وہ چیز جو ٹھوس اور ٹھوس تھی وہ دھوئیں میں اُٹھ کر ہوا میں چلی گئی۔پچھلی صدی نے تیزی سے ترقی کی۔ . ہمارے پاس اب مطلق مقامی تاریخیں نہیں ہیں، اور عالمی اکائی کی تاریخ مغرب کے تسلط سے تشکیل پا رہی ہے۔پرانی اور نئی جدیدیت ابتدائی اور آخری جدیدیت کے فرق کے مطابق، پادری اور ماہرین تعلیم تہذیب میں پسماندہ ہیں، جو اب بھی 18ویں اور 19ویں صدی کی اقدار کے بارے میں سوچتے ہیں۔ جدیدیت کے اصول و ضوابط جدیدیت کے اصول و ضوابط سے بہت مختلف ہیں لیکن بدقسمتی سے ہمارے مدارس اور ماہرین تعلیم اور ہمارے متوسط ​​طبقے اور دانشوروں کی اکثریت آج بھی جدیدیت کی دنیا میں ترقی یافتہ ہے۔اور مابعد جدید حالات میں انقلاب کا کوئی ثانی نہیں ہے۔ بالکل بے معنی ہے اور اس کی کوئی بنیاد نہیں ہے۔عالمی مواصلاتی نیٹ ورک سوویت یونین کے انہدام میں نظریے کی ناکامی پر غور کرتے ہوئے کہا جا سکتا ہے: آج مواصلات اور معلومات کے عالمی نیٹ ورک کے ظہور نے وقت اور جگہ کے تصور کو مکمل طور پر تباہ کر دیا، جغرافیائی حدود منہدم ہو گئیں اور تمام مذہبی حکام غیر موثر ہو گئے۔ یہاں تک کہ والدین اور اساتذہ کا اختیار بھی۔ڈاکٹر بیژن توکلی https://eitaa.com/arameshsahafian آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri...
ما را در سایت آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4sahafianf بازدید : 52 تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1402 ساعت: 15:54

وجوه یومئذ ناضره الی ربها ناظره. روی‌ها در آن روز شاد و به خداوند خویش نظرکنان قیامه/۲۲مثل مومن مثل باز است، باز را چون بگیرند و بخواهند شایسته دست شاه گردد، چشم او بربندند و بندی بر پایش نهند و‌در اتاقی تاریک بازدارند تا وطن خود فراموش کند، آنگاه چشمش بگشایند خوراک گوشت پیش او نهند و دست شاه را جای او دهند. آنگاه با خود گوید: که را در جهان این منزلت که مراست؟بر این مثل چون خواهند مومن را خلعت دوستی حق پوشانند مدتی در چهار دیوار لحد بازدارند، آنگاه طبل قیامت برزنند، چشم بگشاید، نور بهشت بیند و شراب وصل نوشد! بر سفره جاویدان بنشیند و چون چشم باز کند خود را بر دست شاه بیند!پیر طریقت: بهره عارفان در بهشت سه چیز است: سماع و شراب و دیدار، سماع را فرمود: فی روضه یحبرون شراب را گفت: و سقیهم ربهم شرابا طهورا، دیدار را گفت: الی ربها ناظره. سماع بهره گوش، شراب بهره لب و زبان و دیدار بهره چشم است. سماع واجدان را، شراب عاشقان را و دیدار دوستان راست. سماع طرب فزاید، شراب زبان گشاید، دیدار صفت رباید. سماع مطلوب را نقد کند، شراب راز را جلوه کند، دیدار عارف را فرد کند!( تفسیر خواجه عبدالله، ج۲، ۵۷۳)دکتر مهدی صحافیانآرامش و پرواز روح آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri...
ما را در سایت آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4sahafianf بازدید : 58 تاريخ : دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 ساعت: 19:31

واشفع والوتر. فجر/۳سوگند به خلق جهان که جفت یکدیگر و ضد* یکدیگر آفرید: نرینه و مادینه، روز و شب، آسمان و زمین، دریا و خشکی، آفتاب و ماه، آدمی و پری، گناه و ثواب، دانش و نادانی، توانایی و ناتوانی، زندگی و مرگ! وتر، یکتا و یگانه و برابر شفع است. مفسرین و دانشمندان:-شفع کوه صفا و مروه و وتر خانه کعبه- شفع مسجد حرام و مدینه، و وتر مسجد اقصی-شفع روز و شب و وتر رستاخیز- شفع نفس و روح امروز و وتر روح فردا- شفع ارادت و نیت و وتر وحدت-شفع زاهد و عابد و وتر مرید بی قرینوتر مریدی باشد که قرینه ندارد، تنها باشد و تنها رود.چنانکه ابراهیم خلیل را گفتند فرزند تو قرینه توست او را از دل بیرون کن به قربان بده تا مریدی صادق باشی! نشان صدق ارادت آن است که از پیش خود برخیزد و بود خود نابود انگارد.پیر طریقت: الاهی! بود من بر من تاوان است! تو آب جود خود بر من باران!ارادت مرید از خواست خداست؛ خواست مرد از خواست او خیزد! این‌ها منزل‌های بندگی و پرستندگی است، مرید چون این منزل‌ها را بازبرد، مطلوب او جمله طالب گردد و ندای ارجعی الی ربک به جان وی رسد : گاه آن رسیده که بازآیی و با ما باشی:ای باز هوا گرفته باز آی و مروکز رشته تو سری در انگشت من استزینهار که چون آیی از راه دنیا نیایی، که پایت به گل فرو رود! و از راه نفس نیایی که به ما نرسی! بر درگاه ما تنها راه دل بار** است!بزرگی را پرسیدند: راه حق چون است؟ گفت: قدم در قدم نیست، اما دل در دل است و جان در جان، به جان رو تا به درگاه رسی، به دل رو تا به پیش‌گاه آیی!خون صدیقان بپالودند و زان ره ساختندجز به جان رفتن در این ره یک قدم را بار** نیست!( تفسیر خواجه عبدالله، ج۲، ۶۱۲)*در قسمت ۲۷ آیه ۴۹ سوره ذاریات گذشت.** اجازه ورود پادشاه- بار عام-دکتر مهدی صحافیانار آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri...
ما را در سایت آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4sahafianf بازدید : 61 تاريخ : دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 ساعت: 19:31

همراهان پر افتخار " آرامش و پرواز روح"!عید پیوستگی به روشنایی و‌گسستگی از تاریکی بر شما خجسته!از اشتیاق شما به برگزیده ادب پارسی بسیار ممنونم، دریافت‌های قرآن ۷ نیز مثل سال‌های گذشته در چند قسمت پیشکش شوقتان می‌گردد:جزء۳خداوند از خودش شما را باز می‌داردآل عمران/۲۸ و ۳۰فاصله از کارهای بد، مورد نظر است، یعنی از این که مظهر اسماء جلال شوید.جزء ۵افیضوا من الماء او مما رزقکم الله قالوا ان الله حرمهما علی الکافرین اعراف/۵۰آب و نعمتهای بهشتی برای آنان حرام است چون از دو ویژگی محرومند؛ هر کدام از آن دو تبلور آب و نعمت‌ها هستند. همان حال خوش و بهشت نقد که آنجا تبلور یافته است.جزء ۶فاذهب انت و ربک فقاتلا انا هاهنا قاعدون مائده/ ۲۴گفتند ای موسی! تو و پروردگارت بروید و‌جنگ کنید، که ما همین‌جا می‌نشینیم.نشستن و اراده نکردن برای همه انسان‌ها پیش می‌آید و واگذار کردن وظیفه خود به خداوند به ویژه در فرهنگ اشتباه دعا که گاه جای وظیفه و گاه جای تلاش را گرفته است، در حالی که اساس و فلسفه دعا برای نیاز انسان به ماوراء می‌باشد( با این دیدگاه در عصر مدرنیته و پست مدرن، دعا و ماوراء الطبیعه قابل پذیرش و احترام است)جزء ۸آنان که نشانه‌های ما را دروغ پنداشتند و تکبر ورزیدند، درهای آسمان برایشان باز نمی شود و به بهشت نمی‌روند مگر آنکه شتر در سوراخ سوزن شود، خداوند چنین جزای آنها را می دهد.اعراف/ ۴۰جزای طبیعی اعمال(karma)با تکبر و نداشتن دریافت، بهشت نقد در جانشان جاری نمی‌شود و از تبلور آن یعنی روشنایی و نهرهای بهشتی و ... محروم هستند.دکتر مهدی صحافیانآرامش و پرواز روح آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri...
ما را در سایت آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 4sahafianf بازدید : 62 تاريخ : دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 ساعت: 19:31